a technologie aplikovat vhodnou formou do výuky. Popis a využití nových technologií přehledné struktuře je i pro učitele z hlediska jejich Hrnčíře dalšího odborného růstu velmi důležité. Při efektivním a správném využití nových didaktických technologií učiteli při výuce jsou i kvalitní výsledky při výchovně vzdělávacím procesu. Didaktické pomůcky a technologie můžou pomoci překonat malý zájem žáků o instalatérství Hrnčířům technicko manuální obory. Bohužel je trend takový, že se otvírá stále méně technických oborů. Protože si myslím, že tyto obory jsou pro chod společnosti neméně důležité než ostatní, tak prezentuji s didaktickými pomůckami vzdělávání v oboru elektro na základních školách i dnech otevřených dveří naší školy. Myslím si, že při vhodné prezentaci lze zaujmout žáky i rodiče a ovlivnit výběr Rozkoš perspektivního profesního zaměření oboru elektro. Modulový systém elektronické stavebnice vlastní konstrukce se osvědčil. Žáci, kteří s instalatéři Hrnčíře ním pracují, lépe propojují své teoretické znalosti s názornou funkcí modulů. Při práci žáci vykazují vyšší aktivitu. Oboru didaktických technologií a pomůcek bych se rád věnoval i nadále. Chtěl bych rozvíjet další výukové systémy. V současnosti začínám pracovat na výukovém systému s mikroprocesory, který je pro školy důležitý a velmi perspektivní z hlediska moderní výuky. Úvod V dobách, kdy jsem mistroval na úseku oprav slaboproudu v naší bývalé Matičce POLDI, v dobách, kdy se budovala elektroocelárna na Dříni, kdy byl
věčný nedostatek pracovních sil, platila u nás zásada, že nejlepší pracovník pro nás je klasický elektrikář se zájmem o slaboproud, nejlépe, má li slaboproud jako zálibu koníčka. Bylo to zpravidla z toho důvodu, že mechanici elektronici, což byl obor s maturitou, odmítali vykonávat jiné, měně atraktivní, ale přesto velice důležité práce, jako je například budování nových telefonních a datových