Kompetence, kterými pracovníci a uchazeči o zaměstnání v různé míře disponují, lze rozdělit na profesní a klíčové. Profesní kompetence jsou úzce svázány s konkrétní odborností a jejich zvládnutí umožňuje, případně usnadňuje výkon určitých profesí či instalatéři Michle povolání. Klíčové kompetence jsou takové znalosti, schopnosti a dovednosti, které se jeví jako nezbytné pro zdárné uplatnění nejenom na Kačerov trhu práce, ale i běžném životě. Největší část zaměstnavatelů požaduje, aby se školy vice zaměřovaly na rozvíjení zběhlostí v cizích jazycích. V případě všech vzdělanostních skupin zaměstnavatelé požadují zlepšit přípravu zejména u komunikačních schopností, schopností řešit problém a schopnost nést zodpovědnost. Určitou nespokojenost se současnou kvalitou přípravy na školách vyjadřují zaměstnavatelé dále u schopnosti rozhodovat se. Mezi další kompetence patří mezilidské vtahy a umění jednat s lidmi. Patří sem i takové požadavky jako úcta k zákazníkovi, umění jednat s podřízenými i nadřízenými, mezilidské vtahy na pracovišti, slušnost v jednání. Spolupráce zaměstnavatelů se školami Úzké vazby mezi zaměstnavatelskou a vzdělávací sférou představují jednu z cest směřující k lepší harmonizaci kvality nově nastupující pracovní síly a požadavků trhu práce. Mezi nejčastější formy spolupráce je praxe žáků a Budějovická studentů v rámci výuky. Další formou spolupráce je nabídka pracovních míst pro absolventy inzerovaná přímo ve školách a také exkurze a instalatéři Michle
návštěvy žáků a studentů na pracovišti. Celkově nejaktivnější jsou ve spolupráci se školami velké firmy, které se ve větší míře než ostatní podniky podílejí na sponzorování škol, participují na výuce ve školách, poskytují školám technické vybavení, praktické Eden znalosti a zkušenosti, podílí se na výzkumných či jiných školních projektech a vyhlašují soutěže pro žáky a studenty. V rámci dalších způsobů spolupráce figurují především sponzorské dary a materiály pro výuku. Představy a očekávání týkající se dalšího vývoje odborného vzdělávání a školského systému představují jeden z významných aspektů. Značný význam přikládají zaměstnavatelé většímu propojení teorie s praxí, resp. zavádění nejnovějších poznatků do výuky. Z tohoto hlediska je důležité, aby výuka byla