zaměstnání může vést ke ztrátě motivace k seberealizaci v profesní oblasti a pocitu sociální izolace a případná dlouhodobější nezaměstnanost se může především v době ekonomické krize projevit zvýšenou tendencí k sociálně patologickým jevům. Příchod ekonomické krize potvrdil, že nelze přizpůsobovat vzdělávací nabídku a směřovat žáky základních škol do konkrétních oborů podle Pražského povstání aktuálních potřeb trhu práce a dle ekonomické situace. Důležité je umožnit žákům studovat obory, o které se sami zajímají a pro něž instalatéři Nusle mají nejlepší předpoklady. V případě přílišné snahy o ovlivnění vzdělanostní struktury z pozice státu striktními omezeními by hrozil problém větší míry neshody mezi vystudovaným oborem vzdělání a skutečně vykonávaným zaměstnáním. Školní příprava může přispět k tomu, aby přechod ze školy do světa práce byl co možná nejplynulejší tím, že školy naváží užší spolupráci se zaměstnavateli v regionu při tvorbě školních vzdělávacích programů, budou obsah i formu výuky co nejvíce přibližovat skutečným potřebám zaměstnavatelů a ve větší míře organizovat praxe studentů v reálném pracovním prostředí firmy. Čím těsnější bude spolupráce, tím Pankrác lépe bude moci škola reagovat na potřeby a požadavky místních zaměstnavatelů a vzdělávací systém bude připravovat pracovní prostředí a instalatéři Nusle kvalifikovaně plnit pracovní úkoly. Ke zvýšeni dopadu ekonomické krize na vlnu čerstvých absolventů škol přispívá rozšířená nabídka
terciárního vzdělání v posledních letech. Díky větším možnostem pokračovat ve studiu znaná část absolventů se středním vzděláním s maturitní zkouškou nepřechází na trh práce, ale pokračuje alespoň na určitou dobu ve vzdělání na terciární úrovni. Absolventi tříletých učebních oborů mohou pokračovat v nástavbovém studiu k získání maturitní úrovně vzdělání. Můj přístup jako učitele odborných předmětů ke zvyšování zaměstnanosti absolventů našeho učiliště V učňovském školství má velký význam propojení odborné instalatéra Nuslí přípravy s pracovním prostředím. Neznalost reálného pracovního prostředí může vest u mnoha žáků k nejistotě, k obavám, k obtížím Zvonařka se získáním zaměstnání a k neschopnosti se domluvit se zaměstnavatelem. Pracuji jako učitel a dříve jako mistr odborného výcviku. Učím letý učební obor instalatér se zaměřením na vodu, topení, plyn. Odborný výcvik probíhá v ročníku na dílnách, popř. odborných Folimanka učebnách v areálu SOŠ a SOU. Ve ročníku probíhá výuka na dílnách, kde jsou hlavně cvičná pracoviště a trenažéry, a na zakázkách u Nusle instalatérem zákazníka pod vedením mistra. Ve ročníku probíhá výuka zejména u firem nebo podniků. Zde žáci přicházejí do skutečně reálné firmy, podniku, družstva nebo organizace. Pracují v běžném pracovním prostředí začleněni do organizační struktury firmy i organizace. V mém cvičením těhotné Praha 2 Nusle