demonstrační. Metodou praktickou formou grafické činnosti do pracovního sešitu soustředí pozornost na danou tematiku. Poznatky, které vizualizuje, se lépe fixují do paměti žáků. Žáci nakreslí schéma zapojení do sešitu měření, narýsují měřící tabulky a zapojí dle schématu. Rýsovací pomůcky dle zadání na začátku školního roku. Žák zdokonaluje svoje grafické dovednosti a schopnosti vytvářet Praha 12 technickou dokumentaci. Schéma Zapojení měřené zesilovací sestavy Žáci zapojí funkční obvod dle schématu v pracovním sešitu. Propojením pracovní činnosti s čtením schematického plánu se znovu fixuje vlastní zapojení a zvyšuje schopnost reprodukce a dovednosti zapojovat elektrické obvody. Před připojením obvodu ke zdroji elektrické energie je vždy nutné monologickou metodou s použitím příkladů seznámit instalatérům Dolních Břežanech žáky s BOZP. Učitel proškolí žáky o bezpečnosti a ochraně zdraví. Bezpečnost práce a žáci mohou měřit na elektrických zařízeních pouze za přítomnosti vyučujícího b při obsluze a práci na el. zařízení nesmí mít mokré ruce c nesmí se současně dotýkat el. zařízení a uzemněných předmětů d nesmí se dotýkat živých částí pod napětím e při práci musí mít stabilní polohu f žáci nesmí bez povolení vyučujícího zapínat proud Použitím didaktické techniky, interaktivní statickou a dynamickou projekcí aktivizuje žáky. Zdiměřice Pomůckami, které jsou připraveny, demonstruje funkci obvodu. Použití simulačního programu Edison. Žáci na počítačovém pracovišti instalatéři Dolní Břežany
měřící laboratoře v pracovních skupinách virtuálně zapojí schematický obvod. Obvod při spuštění simulace a správném zapojení zobrazí graficky veškeré děje a měřené veličiny v reálném čase. Výklad práce s měřicími přístroji, měření a použití naměřených údajů. Praktickými pomůckami, které jsou v této chvíli skutečné měřicí přístroje, žák předvede praktické dovednosti, instalatéři Dolní Břežany aplikuje znalosti a měří veličiny. Individuální prohloubení učiva při měření. Kontrola pochopení učiva. Zopakování základních pojmů Hrnčíře a vysvětlení nejasností. Metodou řízeného rozhovoru učitel verifikuje cíle hodiny s dosaženými výsledky praktických dovedností a Kocanda teoretických poznatků. Provede individuální zhodnocení, při kterém pochválí jednotlivce za splnění daných úkolů. Závěrečná část hodiny je důležitý motivační činitel pro návazné vyučování v daném předmětu. Nové kombinace vyučovacích metod a didaktických Dolní Břežany instalatérem technologií Jedním z důležitých cílů současného výchovně vzdělávacího procesu je oblast environmentálního vzdělávání. V době, kdy je činností člověka narušena přírodní rovnováha, je základní myšlenkou rozvoje evropského kontinentu udržitelný růst. V tomto směru