jejich periferie Multimediální počítač ve výuce S rozšířením nových technologií se zvyšuje nutnost práce s nimi. Toto platí zvláště u učitelů, kteří šíří nové informace pro své žáky. Celá odborná veřejnost, MŠMT a mnozí další si uvědomují důležitost tohoto směru. Učitel by neměl mít velké neznalosti v této oblasti. V případě, že žáci zjistí jeho výrazné neznalosti, je, dle mého názoru, Blatiny snížena jeho autorita i vážnost role edukátora. MŠMT a i další pracovníci ve školství tento problém řeší vzděláváním učitelů v tomto oboru. Je mnoho vzdělávacích programů, z nichž některé i na sebe navazují. Učitel získá celistvé informace z jednotlivých instalatéři Kněževes speciálních činností na počítači. Některé vzdělávací programy jsou zakončeny kvalifikačními zkouškami, které potvrzují validní stupeň vzdělání. Autor knihy Moderní vyučování si klade otázku Mohou počítače učení či výuce napomáhat Mnoho učitelů je v tomto Kněževsi instalatér ohledu skeptických i když je spravedlivé říci, že největšími skeptiky bývají ti, kdo mají s počítači nejméně zkušeností. Ať již se vám to líbí nebo ne, počítače existují. Ve skutečném světě jsou běžně a široce používány a ať vyučujete jakýkoli předmět, od vašich žáků se bude znalost práce s počítačem očekávat. Zejména to platí pro vzdělávání dospělých a pro školení zaměstnanců, Bílá Hora jejichž zaměstnavatel vyžaduje pravidelnou obsluhu počítačů. V době, kdy autor psal tento text, existovaly dva světy. Ve školství se
počítače většinou málo používaly v porovnání s vnějším světem. V současnosti se hranice mezi těmito světy smazávají a učitelé, hlavně mladšího věku či technicky zaměření, práci s PC ovládají na odpovídající úrovni. Na tuto situaci má vliv i vícezdrojové financování školství, kdy se spolu s novými technologiemi dostávají do škol nové poznatky se vzděláváním pro učitele. S tímto roste i schopnost učitelů pracovat s novými didaktickými technologiemi i sebevědomí při práci. Jen kvalitně vzdělaný učitel v didaktických instalatérů Kněževes technikách může pro žáky připravit učivo v nové formě, zaujmout je a dosáhnout cíle výuky. Počítač je hardwarové zařízení, které