dokumentaci a aby na sebe těsně navazovali ve výuce vědomostí a dovedností. e Simulační metody Simulační metody v odborném výcviku jsou takové metody osvojování senzomotorických dovedností, při kterých jsou některé technické prvky technologického nebo pracovního procesu Ládví nahrazeny prvky, které imitují skutečné pracovní prostředí, předmět, pracovní prostředek nebo jeho část. Charakteristickým znakem je, Zdibům instalatérů že se k nácviku nových dovedností používá zvláštních vyučovacích technických prostředků, jako simulátorů, trenažérů nebo simulovaného prostředí cvičného pracoviště. f Inscenační metody Podstatou inscenačních metod je řízený slovní dialog. Uplatňuje se Praha 18 především při přípravě žáků v obchodě, pohostinství, službách a žáků v oblasti železniční dopravy, ale lze jich použít také v instalatéři Zdiby oborech charakteru opravárskeho a údržbářského. Pomocí inscenačních metod si žáci osvojují základní způsoby chování a jednání se zákazníkem. Tyto metody také výrazně aktivizují myšlení žáků a rozvíjejí jejich vyjadřovací schopnosti při jednání s lidmi. g Problémové metody Učení pracovním činnostem v odborném výcviku, které zpravidla navazuje na probrané učivo v odborných předmětech, umožňuje využít řešení různých problémových situací. Problémové učení v odborném výcviku vede k rozvoji aktivní tvořivé práce, soustředění při pozorování, zvyšuje zájem o obor a vede žáky k samostatnosti. Předností problémové metody učení je, že umožňuje na
základě již osvojených vědomostí a dovedností samostatně a aktivně získávat další poznatky o práci v oboru. Doporučené metody pro výuku odborného výcviku v oblasti BOZ a Vysvětlování Vzhledem k tomu, že se jedná o dosud nejvíce používanou základní metodu, je vhodné ji využívat i při výuce tématiky BOZ. Metoda by měla vytvářet základní předpoklady k získání teoretických znalostí v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví, zejména se zaměřením na specifiku výuky v oboru elektro. b Předvádění Při této výukové metodě by měla spočívat převažující aktivita učitele odborného výcviku v demonstraci vhodných pracovních postupů a činností v souvislosti s výukou instalatéři Zdiby konkrétních témat podle tématického plánu jednotlivých ročníků. K demonstraci by měl učitel využívat názorných didaktických pomůcek.