předměty se zaměřením na jednotlivé systémy. Elektronické zabezpečovací systémy EZS získalo žáků, systémy průmyslové televize CCTV Štěrboholím instalatérů také žáků a elektronickou požární signalizaci EPS se přihlásili žáci. Tab. Dotazník pro studenty, položka Položka dotazníku Odborné instalatéry Štěrbohol zaměření, by mě zajímalo v oblastech Počet respondentů Údaj uvedený v a Elektronické zabezpečovací systémy EZS b Systémy průmyslové televize CCTV c Elektronická požární signalizace EPS Graf Dotazník pro studenty, položka V šesté položce dotazníku pro studenty mě Jahodnice zajímalo, zda se chtějí žáci po vyplnění tohoto dotazníku a vlastně se seznámením s možností specializace ve svém oboru, do budoucnosti Praha 15 věnovat bezpečnostním technologiím. oslovených studentů odpovědělo ano, ne a možná později. Tab. Dotazník pro studenty, položka Položka dotazníku Do budoucna se chci věnovat bezpečnostním technologiím Počet respondentů Údaj uvedený v a ano b ne c možná později Graf Dotazník pro studenty, položka Dotazník pro učitele OV Dotazníkové šetření proběhlo oslovením elektronickou poštou, učitele odborného výcviku působících v elektrotechnice ze středních odborných škol elektrotechnických v Brně a blízkém okolí. Výzkum proběhl během měsíce října a jeho vyhodnocení jsem provedl během měsíce listopadu Jednotlivé položky dotazníku jsem zpracoval do přehledných tabulek a grafů. První položka dotazníku má seřadit respondenty, dle zaměřenína vyučování odborného výcviku v elektrotechnických oborech. S
náhodně oslovených jsem získal učitelů se zaměřením na elektrotechnické obory, bez větší specializace a že by někdo z oslovených bez vyučování OV v elektrotechnice. Tab. Dotazník pro učitele OV, položka Položka dotazníku Vyučuji OV elektrotechnických oborů Počet Zborov respondentů Údaj uvedený v a ano b ano, bez větší specializace c ne Graf Dotazník pro učitele OV, položka Druhá položka nám seřadí instalatéři Štěrboholy respondenty dle délky praxe vyučování OV. Dle ukazatelů v tabulce je znát, že učitelé učí OV méně jak let, učitelů OV je v rozmezí let instalatérovi Štěrboholích a učitelé je z praxí vyučování odborného výcviku let a více. Tab. Dotazník pro učitele OV, položka Položka dotazníku Délka praxe výuky Skalka OV Počet respondentů Údaj uvedený v a méně jak let b let c let a více Graf Dotazník pro učitele OV, položka Třetí položka dotazníku, má získat informaci o významu specializace v elektrotechnických oborech. učitelům se zdá být možnost zajímavá, učitelům méně zajímavá a nikdo z oslovených si nemyslí, že specializace nebyla důležitá. Tab. Dotazník pro učitele OV, položka Položka dotazníku Specializace oborů se mi zdá být Počet respondentů Údaj uvedený v a zajímavá b méně zajímavá c není důležitá Graf Dotazník pro učitele OV, položka Ve čtvrté položce mám snahu zjistit, zda mají oslovení učitelé zkušenost s výukou bezpečnostních zařízení. učitelů odpovědělo ano, ano štěrboholskou pražskou angličtina ve školce