výuky odborného výcviku oboru elektro a vytvořit ukázku příručky pro učitele středních odborných škol pro výuku bezpečnosti a ochrany zdraví, požární ochrany a první pomoci. V první kapitole je rozebrána problematika bezpečnosti a ochrany zdraví, požární ochrany a první pomoci s využitím příslušné legislativy platné v České republice. Dále zde jsou uvedeny metody výuky používané v odborném výcviku. Pro zpracování této kapitoly používám metodu deskripce. Ve druhé kapitole je řešen kvalitativní výzkum uskutečněný formou řízeného instalatérem Hrdlořezům rozhovoru s pedagogickými pracovníky z řad učitelů odborného výcviku, který je zaměřen na výuku BOZP na SOU a SOS a konkrétně na existenci výukových materiálů pro výuku BOZP. V této kapitole je použita metoda kvalitativního výzkumu s využitím řízeného rozhovoru s pedagogickými pracovníky ve vybraných SOU a SOS. Ve třetí kapitole je uveden možný příklad tématického plánu pro ročník oboru H Elektrikář slaboproud. A dále je zde ukázka metodické příručky pro učitele oborů se zaměřením elektro strukturovaná na název tématu, Jarov cíle tématu, používané metody při výuce, učební text, doporučenou literaturu a kontrolní otázky k tématu. V této kapitole je použita metoda deskripce a dedukce. Součástí bakalářské práce jsou přílohy, které vymezují druhy rizik, obsahují ukázku poučení o bezpečnosti Zborov a ochraně zdraví včetně potvrzení o jeho absolvování, uvádějí rozdělení osob dle elektrotechnické kvalifikace a předkládají koncept instalatéři Hrdlořezy
otázek řízeného rozhovoru pro průzkum. ÚvoddoBOZP Vymezení základních pojmů Vzhledem k tomu, že čtenář této práce nemusí být Kolbenova obeznámen s předmětnou tematikou, uvádím několik vybraných základních pojmů. Objasňuji pojmy týkající se bezpečnosti a ochrany zdraví, úrazů a rizik. Bezpečnost a ochrana zdraví při práci BOZP jedná se o vytváření bezpečného a zdraví neohrožujícího pracovního instalatéři Hrdlořezy prostředí a pracovních podmínek vhodnou organizací bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a přijímáním opatření k předcházení možným rizikům. Bezpečnost a ochrana zdraví BOZ na rozdíl od BOZP se tento pojem používá ve školství při výchově a vzdělávání dětí, žáků a studentů, a to z toho důvodu, že v rámci přípravy na povolání u žáků středních odborných škol se při realizaci odborného výcviku sice dá hovořit o práci, ta však není prací posuzovanou zákoníkem práce a ostatními právními předpisy. Pracovní Českomoravská úraz rozumí se jím poškození zdraví nebo smrt zaměstnance, došlo li k nim nezávisle na jeho vůli krátkodobým, náhlým a násilným působením zevních vlivů při plnění pracovních úkolů nebo v přímé souvislosti s ním. Školní úraz Romaněnko definuje školní úrazy instalatéra Hrdlořezech jako úrazy dětí, žáků a studentů, k nimž došlo při vzdělávání a s ním přímo souvisejících činnostech a při poskytování cvičí těhotnými v Praze 10 Hrdlořezech