vyjádřit zájem učitelů dle zájmu o jednotlivé předměty se zaměřením na jednotlivé systémy. Elektronické zabezpečovací systémy EZS instalatéři Uhříněves získalo učitelů odborného výcviku, systémy průmyslové televize CCTV učitelůOV a elektronickou požární signalizaci EPS se přihlásili učitelé OV. Tab. Dotazník pro učitele OV, položka Položka dotazníku Odborné zaměření, by mě zajímalo v oblastech Počet respondentů Údaj uvedený v a Elektronické zabezpečovací systémy EZS b Systémy průmyslové televize CCTV c Elektronická požární signalizace EPS Graf Praha 22 Dotazník pro učitele OV, položka V šesté položce dotazníku pro učitele OV mě zajímalo, zda se chtějí do budoucnosti věnovat výuce bezpečnostních technologií. oslovených učitelů odpovědělo ano, ne a možná později. Tab. Dotazník pro učitele OV, položka Položka Praha 15 dotazníku Do budoucna se chci věnovat výuce bezpečnostních technologií Počet respondentů Údaj uvedený v a ano b ne c možná později Graf Dotazník pro učitele OV, položka Vyhodnocení dotazníkového šetření Dotazníkové šetření proběhlo tedy ve dvou rovinách. Studenti byli osloveni náhodným výběrem přímo v prostorách školy. Učitelé byli vytopováni ze středních odborných škol elektrotechnických z Brna a instalatérovi Uhříněvsi jeho okolí. Zajímalo mě, jak budou reagovat studenti středních odborných škol elektrotechnických a jak budou reagovat učitelé odborného výcviku. Výzkumem se jasně prokázalo, že studenti by se rádi věnovali speciálnímu zaměření ve svém oboru. Věnuji se bezpečnostním
technologiím, ale pevně věřím, že je spousta dalších oborů a zaměření, kde by se dal můj záměr specializace využít a výsledky Jižní Město výzkumu by byly podobné. Stejně tak učitelé ocenili speciální zaměření oboru pro studenty a možnost vychovávat skutečné odborníky. ZÁVĚR Ve své bakalářské práci, jsem se zaměřil na výuku Elektronických zabezpečovacích systémů na středních odborných školách elektrotechnických. Je rozdělena na dvě části. První pojednává o výuce teorie a je přípravou pro část druhou, praktických cvičení v odborných dílnách a po té v praxi. Teoretická část mojí práce je zaměřena na pedagogické dokumenty, pedagogické cíle a obsah učiva jako je obecný popis jednotlivých prvků systému elektronické ostrahy. Okrajově je zaměřena na legislativu a platné technické mezinárodní normy. instalatér Uhříněvsí Studenti získají také znalosti a vědomosti o kabelových souborech a jejich ukládání. Seznámení s příbuznými systémy jako jsou Elektronické požární signalizace EPS, systémy průmyslové televize CCTV a elektronické kontroly vstupu ACC jsou v práci krátce zmíněny. výměny autoskly nedaleko Prahy 10 Uhříněvsi