kvalitní výuku na SOŠ SOU O Co by měli ovládat žáci SOŠ SOU, aby byli úspěšní v zaměstnání a v životě O Co očekáváme od zavedení RVP a ŠVP O Co bychom chtěli ve své práci změnit a naopak, co jsme dělali dobře a budeme v tom pokračovat Sestavení pracovního týmu Tvorba Skalka ŠVP by měla být výsledkem společného úsilí všech pedagogických pracovníků školy. Jaké by měly být pracovní týmy Velikost pracovních instalatéra Skalkou týmů nelze jednoznačně stanovit. Měly být sestaveny pracovní týmy, které by měly pracovat ve dvou úrovních při vytváření jednoho ŠVP Zahradní Město Koncepční a řídící tým osob, vede koordinátor, členy jsou vedoucí dílčích týmů. Dílčí týmy pro práci na koncepci jednotlivých složek vzdělávání, vstupních studií analýz a dílčích částí ŠVP např. předmětové komise, tým pro autoevaluaci školy, analýzu požadavků regionálního trhu práce, zpracování záměrů podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami atp Každý dílčí tým má svého vedoucího. V dalších částech této kapitoly se příručka zabývá problematikou Role ředitele školy a koordinátora Ředitel instalatérem Skalce školy je plně odpovědný za zpracování ŠVP, svým podpisem jej schvaluje jako platný učební dokument. Motivuje koordinátora a ostatní pedagogické pracovníky pří tvorbě ŠVP. Koordinátor zajišťuje realizaci vytýčené vzdělávací strategie ve ŠVP a jednotnou koncepci všech ŠVP, řídí postup zpracování ŠVP, motivuje pracovní týmy i jednotlivce, vytváří vhodné sociální prostředí pro práci, poskytuje
zpětnou vazbu o postupu prací řediteli školy a dalším pedagogickým pracovníkům, komunikuje s možnými partnery školy při tvorbě ŠVP a instalatéři Skalka objasňování jeho funkce, zprostředkovává další vzdělávání pedagogických pracovníků a hledá další zdroje informací. Další Zborov spolupracovníci Technický a jazykový redaktor stanovení formální podoby ŠVP již na samém začátku a vytvoření potřebných šablon, které Strašnická ovlivní celý postup prací. Konzultanti a recenzentioponenti externisté i interní pedagogové, kteří se přímo nepodílejí na tvorbě. Pomohou zajistit věcnou správnost a srozumitelnost textů i potřebné vazby mezi jednotlivými částmi ŠVP. Sociální partneři zaměstnavatelé, rodiče aj., kteří pomohou při upřesňování obsahu vzdělávání a požadavků na kompetenci absolventa. Následně mohou podpořit vzdělávání v daném ŠVP. Východiska pro tvorbu ŠVP Základním východiskem pro zpracování ŠVP je samozřejmě RVP. Významným vstupem do plánování školního kurikula je analýza podmínek školy a analýza požadavků trhu práce na absolventy. Analýza práce školy Je vlastní sebehodnocení školy, které by mělo být zaměřeno v rámci tvorby ŠVP na hodnocení výsledků vzdělávání, identifikaci vzdělávacích soukromé jesličky Prahou 10 Skalkou