navodit spolupráci. Uvědoměle osobní typ se angažuje jak ve vzdělávacím, tak ve výchovném působení, pečlivě zvažuje své metody, je flexibilní a u žáků je oblíben. Často citovaná v pedagogické literatuře je Caselmanova typologie pedagogů Filosoficky orientovaný logotrop zaměřen na učební předmět, značně subjektivistický typ učitele, který žákům předává především vlastní názor, přičemž jejich názory nerespektuje. Odborně vědecky orientovaný logotrop zaměřen na učební předmět, kterému se věnuje mnoho let. Je to vědec, který dokáže žáky pro svůj obor nadchnout, srozumitelně učivo objasnit, přesto bývá často přísný. Individuálně psychologicky orientovaný pajdotrop se snaží pochopit každého žáka, včetně problémových. Tento učitel si pěstuje k žákům až rodičovský vztah, založený na důvěře a pochopení, proto je mezi nimi oblíben. Obecně psychologicky orientovaný pajdotrop zaměřen na žáka, ale i na výchovné cíle obecnějšího charakteru. Stejně jako osobností se člověk nerodí, tak i um pedagoga není vrozený, ale vytváří se v průběhu života a Klukovice několikaletého studia. Kromě nabitých vysokoškolských vědomostí mají na úspěch či neúspěch učitele vliv právě jeho individuální instalatéři Slivenec vlastnosti. Žádoucí rysy osobnosti představují vlastnosti Primární, tj. vrozené dominance, sociabilita, přiměřená frustrační tolerance, instalatérství Slivencem emocionální stabilita, sebekontrola aj. Sekundární, tj. získané výchovou a vzděláním odborná kompetentnost a zdatnost, pedagogické Ohrada
dovednosti, spisovná mluva, zřetelná výslovnost a výraznost aj. Terciární, tzv. nadstavbové motivace a angažovanost. Domnívám se, že výuka praktického vyučování klade na učitele ještě vyšší nároky než na učitele humanitních předmětů. Učitel operuje s mnoha technickými pojmy a jeho úkolem je tyto poznatky žákům srozumitelně zprostředkovat. Proto je třeba umět sám sebe a své vlastnosti objektivně posoudit. Výše uvedené typologie mohou sice napomoci k zaškatulkování a vědomému formování dalších pedagogických snah, instalatérům Slivenec včetně cíleného odstraňování chyb ve vlastní výuce, přesto nelze osobní zaměřenost podceňovat a násilně přetvářet. Stručně řečeno myslím si, že pokud student pedagogiky není ani v nejmenším technicky zaměřený, bude velice obtížné podat technickou látku masáž ve Praze 5 Slivenci