v rámci vlastního vyučování opomíjet a rozhodně nepodceňovat. Učivo Podle Rysa spočívá těžiště učitelovy učební činnosti v práci s učivem. V rámci širokého pojetí jako učivo označujeme soubor všech požadavků, kladených na žáka. Učivem je nejen věcně předmětový Praha 16 obsah vyučovacích předmětů, ale i normy chování žáka, požadavky na jeho postoje, pracovní aktivitu, pozornost, součinnost, charakterové rysy a vlastnosti atd. V užším didaktickém pojetí rozumíme učivem soustavu poznatků a činností, z nichž si žáci vnitřním zpracováním vytvářejí vědomosti a dovednosti. Učitel tedy musí znát základní strukturu poznatků a jejich vztahů v rámci vyučovaného předmětu. Čím více danému předmětu učitel rozumí, tím srozumitelněji dokáže žákům danou látku vysvětlit. Učitel, který má svůj předmět Radotín instalatérství rád, je schopen žáky více motivovat. Je nezbytné podtrhnout fakt, že ve výuce nejde pouze o to, co žákům sdělit, ale v prvé řadě jak. instalatérem Radotína Proto výběr a příprava učiva, kdy si učitel aktivně vybírá, které poznatky vytvoří osnovu učební hodiny, jsou mnohem náročnější než doslovné citování učebnic. Obsah učiva povinný i doporučený je fixován v učebnicích a je nezbytnou součástí učitelova výkladu. Je předkládán v zápisech na tabuli, v obrazech a schématech, je předváděn při instruktážích a podobně. Samotné uspořádání učiva mívá Lahovičky nejčastěji lineární povahu, kdy jednotlivé myšlenky na sebe navazují a řadí se za sebou. Kromě pojetí učiva pedagogy nás taktéž
zajímá samotné pojetí učiva žákem. K domu dodává Mareš že se jedná o souhrn žákových subjektivních poznatků, představ, přesvědčení, emocí a očekávání týkající se školního učiva. Zahrnuje tedy kognitivní, afektivní a konativní oblast. Žákovo pojetí učiva se pohybuje od velmi mlhavých představ o učivu až po velmi vyhraněné názory. Naštěstí se pojetí učiva žákem mění v čase, jak instalatéři Radotín prostřednictvím kognitivního vývoje, tak vlivem pedagogického působení. Učivo může mít významný formativní účinek, který si ne vždy instalatéři Radotín pedagogové uvědomují. Proto je nezbytné, aby se učivo v rukou učitelů stalo prostředkem, který soustavně a cílevědomě formuje osobnosti Praha 12 žáků. Učitel by se měl v tom jak učivo žákům podá, řídit nejobecnějšími didaktickými principy, kterými jsou V závěru této podkapitoly bych chtěl podtrhnout fakt, že úkolem učitele není pouze didaktická analýza učiva, ale také pedagogická diagnostika žáků a Klukovice školního kolektivu. Pouze po zohlednění těchto faktorů je možné prezentovat učivo tak, aby byly beze zbytku naplněny výchovně