skutečnosti. Při osazování zásuvek a vypínačů je před elektrikářem krabice napevno uchycená ve stěně, z ní ční dráty o určité délce, které již nelze povytáhnout a teď záleží na tom, jak si s nimi poradí. Musí si dát pozor, aby dráty moc nezkrátil, zásuvku by už instalatéři Ohrada nepřipojil, nechá li dráty moc dlouhé, nevejdou se mu do krabice pod zásuvku vypínač. Tento problém při výuce na klasických cvičných Ohrada panelech pro výuku bytových instalací nenastane, Obr. protože je na nich vše mnohem přístupnější ty slouží hlavně k nácviku funkčnosti zapojení. Na výše uvedeném speciálním panelu si žák nacvičí připojování samotných elektrických přístrojů. Mnohem výhodnější je cvičná stěna, na které si může žák nacvičit sekání, sádrování a samotné zapojování, eventuelně speciální pracoviště pro nácvik instalatéři Ohrada instalace v sádrokartónových stěnách nebo pro nácvik instalace v plastových lištách apod. Takovéto stěny jsou ovšem náročné na prostory i na materiál. Pro výuku zapojení rozvaděčů pracovních strojů a pro výuku průmyslových instalací používáme trochu jiné panely, buďto přenosné nebo stabilní stojanové konstrukce, osazené trojpólovými vypínači, pojistkami nebo jističi, stykači, připojovacími svorkovnicemi apod. viz. obr. Žáci zkoušejí na těchto panelech jednodušší zapojení např. klasické zapojení jednoho stykače, reverzaci chodu motoru nebo spouštění motoru pomocí přepínače hvězda trojúhelník apod. Postupně přecházejí na složitější panely, kde přibývají další Hůrka
přístroje, např. časová relé, transformátor, usměrňovač, pomocná relé na V, naopak ubydou tlačítka a kontrolky, které se přemístní na podružný ovládací panel, který je pak Obr. k hlavnímu, silovému, panelu připojen přes svorkovnici pohyblivými přívody. Dále přibydou různé koncové spínače, sondy apod., aby se výsledný efekt přiblížil co nejvíce skutečné situaci na opravdovém stroji, kde je také rozvaděč se silovými prvky na jednom místě a k němu jsou potom připojeny ovládací prvky, koncové spínače, čidla, motory, elektrické Praha 13 ventily atd. Pro žáky je také hnacím motorem a takovou odměnou za práci, když vidí, jak jimi vyrobené a dokonce i navržené zařízení skutečně funguje. Dříve žák udělal zapojení na cvičném panelu a zkoušelo se pouze to, sepne li příslušný stykač nebo relé když má, Luka maximálně se mohl žák potěšit tím, jak mu svítí kontrolní žárovičky, mistr pak maximálně změřil zkoušečkou je li na příslušných