motorových vozidel. Součástí vzdělávání je i příprava k získání řidičského oprávnění skupiny B, C nebo C. Může se tedy uplatnit také jako řidič užitkových a nákladních automobilů. Dále může pracovat v oblasti distribuce a prodeje náhradních dílů, Praha 18 příslušenství, výroby, montáže a demontáže silničních motorových vozidel Praktická část Následující text popisuje postup a činnosti spjaté s vytvořením návrhu a realizace odborné učebny zaměřené na elektro. Popsán je účel učebny, její využití pro konkrétní obory. instalatéři Letňany Součástí praktické části je také seznam vybavení učebny a vybrané protokoly k praktické výuce a vybraná cvičení k teoretické výuce. Detailněji je vymezeno umístění učebny v prostorách školy. Závěrečná část praktické části popisuje přínos, který by učebna měla Letňanech instalatérství mít pro studenty. Účel učebny se zaměřením na obor elektro Učebna musí splňovat nároky teoretické a praktické části. V teoretické části musí být možno prezentovat tím nejnázornějším způsobem probírané téma. V praktické části si žáci osvojí dovednosti a návyky. Probírané téma například kabeláž, relé a pojistky, by mělo pro lepší pochopení mít tři fáze. Osvojit si téma teoreticky v odborné učebně s názornou ukázkou a možností skupinové práce Získat dovednosti a návyky v odborné učebně praktickým cvičením, které Nouzov již obsahuje reálné práce na didaktických pomůckách. Reálná práce na automobilu v prostorách dílen. Tam studenti získají poslední a
reálný pohled na probírané téma. Studenti získají pocit, že vědomosti získané v teorii mají opodstatnění i v praxi. Je vhodné, aby tyto tři kroky následovaly po sobě. Ovšem to nemusí být vždy reálné z časových důvodů. Studenti mohou například kabeláž a pojistky vidět na reálném automobilu a až potom teoreticky zjišťovat jednotlivé souvislosti a ověřit si je na praktickém cvičení. Všechny kroky musí Klíčov vést k dokonalému pochopení tématu a samostatnému myšlení. Dalším cílem je vytvořit ve studentech zodpovědnost k vykonané práci a dobrý instalatérů Letňany vztah ke svěřeným věcem. V učebních pomůckách musí být dobrá organizace a tu se žáci naučí dodržovat a kontrolovat. Tímto jsou studenti vedeni ke správné kultuře práce. Zařazení výuky dle témat Školního vzdělávacího programu Integrované střední školy automobilní Následující text popisuje zařazení výuky do odborné učebny dle témat ze školního vzdělávacího programu. Pro obor Mechanik opravář motorových vozidel je zařazena výuka teoretické části z důvodu dostatečné časové dotace pro praktickou výuku v prostorách dílen a dílčích servisů. Pro obor Autotronik je zařazena část výuky odborného výcviku, z důvodu posílení dovedností elektrických Praha 19 měření a diagnostice. Název školního vzdělávacího programu Automechanik Kód a název oboru vzdělání H Mechanik opravář motorových instalatéři Letňany vozidel Stupeň poskytovaného vzdělání střední vzdělání s výučním listem Délka a forma studia roky, denní studium Vybraná témata ze cvičením dětí Praha 9 Letňany