především osvojení si základních způsobů chování a jednání se zákazníkem a slouží taktéž k rozvoji vyjadřovacích schopností Bílá Hora žáků při jednání se zákazníky, přimlouvám se za důsledné využívání především strukturních inscenací a důrazu učitele na instalatér Liboci osvojení základů asertivního vystupování, užívání spisovné češtiny a samozřejmě absence vulgarismů. Je zřejmé, že sám vyučující představuje pro učně více či méně uvědomovaný vzor, tudíž by tuto souvislost měl mít neustále na paměti. Pro úplnost uvedu ještě složitější inscenační metodu, tzv. Multiple Role Platiny. Toto mnohostranné hraní úloh je založeno na činnosti v několika skupinkách instalatéři Liboc ideálně žáků. Každý žák má přidělenu určitou roli podle písemné instrukce, jak reprezentovanou postavu výstižně ztvárnit. Následný rozbor výsledků ze skupin, včetně jejich srovnávání, se hodnotí v plénu. Pokud se učitel rozhodne pro využití této metody, bude muset pamatovat na zvládání časového managementu, vytvoření příjemné, přátelské atmosféry a efektivní a srozumitelné shrnutí. Je taktéž nutné počítat s faktem, že žáci zpočátku tuto metodu neberou moc vážně, vtipkují. Úkolem učitele je vyvolat v nich upřímný zájem, navést žáky na pochopení jádra této metody a uvědomit si její přínos do vlastní praxe. Tento typ aktivizující výukové metody vyžaduje promyšlenou přípravu, vhodné je nejprve zapojit dobrovolníky a po té nenásilně zapojovat i ostatní žáky. Učitel pak jednotlivé Petřiny
scénky hodnotí především pozitivní zpětnou vazbou. I zde jsou kladeny vysoké nároky na schopnosti a dovednosti učitele. Cvičení Tato výuková metoda následuje po metodické instruktáži a představuje jednu z hlavních částí učení v odborném výcviku. Cvičení je záměrně časově rozvržené opakování jednotlivých úkonů a operací, jehož cílem je osvojení dovedností a zvyšování výkonů. Bezprostředně po instruktáži je cvičení zaměřeno na přesné napodobování činnosti, kterou předvedl mistr. Po té, kdy už žáci Libocí instalatérům pochopili, co je jejich úkolem, se snaží tuto činnost napodobovat a vzápětí nacvičují tyto konkrétní pracovní úkony či operace. Mistr