pracovní oděv, obuv, šperky, kovové ozdoby apod. Po zahájení následuje kontrola domácího úkolu, pokud byl uložen, a jeho společné hodnocení. Využívaná a osvědčená metoda je, že jednotliví žáci hodnotí úroveň a zpracování zadaných úkolů sami. Žák se na chybách, kterých se dopustil, naučí lépe zpracovávat daný úkol. Po kontrole domácího úkolu následuje opakování probraného učiva z teoretických předmětů, které bude využito v probíraném tématu odborného výcviku. Žák je vyvoláván k ústní odpovědi nebo kreslí na Baba tabuli určená schémata. Zároveň jsou opakovány zásady bezpečné práce, je kladen důraz na zvládnutí poskytnutí první pomoci při úrazu Juliska elektrickým proudem. Následuje výklad nového učiva se zaměřením na zapojení střídavého přepínače č. a dalších možných kombinacích zapojení. Obr. Použití dataprojektoru v odborné dílně oboru elektrikář, teoretická část výuky Zde jsou předvedena a vysvětlena instalatérovi Babou základní, montážní a prováděcí schémata zapojovaného elektrického obvodu. Velmi přínosné pro výuku zadaného tématu je využití výpočetní techniky spolu s dataprojektorem, kde jsou promítána jednotlivá schémata, a žáci si je kreslí do svých pracovních sešitů. Výhodou je, že lze použít technickou literaturu, kterou mají výrobci na svých webových portálech nebo si schémata učitel připraví. Není instalatéři Baba tak omezen jen na knižní podobu technických informací. Obr. Základní obvodové schéma zapojení přepínače č. Obr. Přehledové
jednopólové schéma zapojení přepínače č. Po teoretické části následuje rozdělení žáků na pracoviště. Převezmou nářadí a instalatérů Babě příslušný elektroinstalační materiál potřebný pro zapojování obvodů. V rámci BOZP si musí žáci sami zkontrolovat, zda nářadí nemá funkční vadu a je neporušené a obdobně zkontrolují i měřicí přístroje a další prvky obvodu. V případě závady to musí oznámit instalatéři Baba učiteli OV a ten jim zajistí výměnu. Žáci si upraví pracoviště a důkladně se seznámí s funkcí elektrického přepínače č. a ověří si měřením jeho funkci. Následuje rozmístění přepínačů, instalačních krabic a elektrických svítidel na panelu. Nyní žák provede propojení částí obvodu vodiči, a to podle technické dokumentace. Když je hotov se zapojením, provede měření v obvodu bez připojeného Podbaba zdroje napětí. Pokud zjistí správnou funkci elektrického obvodu, pod dozorem učitele odborného výcviku připojí obvod ke zdroji malého napětí do V Žák vyzkouší správnou funkci zapojení a použije univerzální měřicí přístroj k měření napětí a protékajícího proudu Hanspaulka spotřebičem. V případě, že zapojení je nefunkční, žák pomocí univerzálního měřicího přístroje vyhledává možnou závadu. V pracovním sešitu si kreslí možné kombinace závad a jejich možných řešení. Pokud je zapojení funkční, je vyzván druhý žák, aby mu