didaktických technologií, tak je možné zlepšit situaci na trhu práce, snížit nezaměstnanost pro žáky, kteří vystudovali obory s nadbytkem Praha 16 absolventů, a zvýšit efektivitu výchovně vzdělávacího systému. Použití didaktických pomůcek pro výuku elektro oborů V oborech elektro musí být praktické dovednosti a teoretické znalosti v souladu. Žák, který je manuálně zručný, ale nezíská teoretické znalosti, nemůže kvalitně vykonávat svoji profesní činnost. Při praktické činnosti na skutečných předmětech, pomůckách si žák prohlubuje získané Černošicemi instalatéry poznatky a upevňuje jejich použití. Při vhodně zvolené metodě určení cíle a odůvodnění dané činnosti je u žáka aktivizována motivace k poznání a následný zvýšený zájem o studium. Při používání pomůcek by se učitel měl řídit zásadami nepopisujeme slovem to, co je žákům z pomůcky zřejmé, podle druhu pomůcek zvolíme didaktickou technologii, kterou připravíme tak, aby se daná pomůcka realizovala nejúčinnějším způsobem, bez časových ztrát nebo naopak podle přístupné didaktické techniky zvolíme adekvátní učební pomůcky, Lahovičky aktivizujeme žáky a snažíme se o to, aby sami žáci získali co nejvíce informací vložených do pomůcky, doprovodné slovo volíme tak, aby usměrňovalo žákovu pozornost a jeho učení zamýšleným směrem, pomůcku předkládáme žákům až v době, kdy chceme zaměřit pozornost na dané učivo, tam, kde je nutno zdůraznit složitost jevů, genezí, vzájemné vztahy a souvislosti, dynamiku procesu, necháváme možnost pro instalatérovi Černošic
dotváření pomůcky během výkladu, přenosový kanál volíme podle požadavku na efektivnost přenosu informací a interakce mezi vyučujícími a žákem, ale i z hlediska hygieny duševní práce. Didaktické pomůcky nejenom aktivizují žáka a výukový proces tvoří zajímavější, ale velmi důležitým, ne li prvořadým, hlediskem je bezpečnost a ochrana zdraví při vlastní práci s nimi. Proto každá pomůcka má splňovat bezpečnostní normy z hlediska úrazu elektrickým proudem, tak i ostatních možných rizik. Při výuce s pomůckami je i nezanedbatelný ekonomický faktor, kdy pomůcka a prostředky mají být odolné vůči chybné manipulaci i zapojení. Využití stavebnicových modulů Na systému instalatérem Černošice stavebnic si žáci rozvíjejí manuální dovednosti, pozornost a soustředěnost. Stavbou z dílčích částí do funkčních celků aplikují své černošickou pražskou angličtina ve školce