činnosti i pracovali na strojích. Praktické vyučování je nedostatečné, hlavně z důvodu personálního zajištění a nedostatku Praha 16 didaktických pomůcek na základních školách. Technické vybavení specializované učebny dílny je finančně náročné. Do škol nejsou rozšířeny vhodné moderní didaktické pomůcky. I když některé školy tyto učebny mají, nejsou většinou využívány pro nedostatek zájmu ze strany žáků i rodičů. Následkem toho není předmět nabízen ze strany vedení škol. Cituji obsah učebnice Pracovního vyučování pro osmé ročníky základních škol vydané v roce OBSAH ZPRACOVÁNÍ KOVŮ Šrouby a matice Závity Ruční řezání závitů ÚVOD DO ORGANIZACE A Třebotov instalatéry EKONOMIKY VÝROBY Národní hospodářství a jeho odvětví Společenská výroba Výrobní proces Plánování výroby Organizace výroby Automatizovaný systém řízení podniku Spojení s výrobou ELEKTROTECHNICKÉ PRÁCE Užití elektrické energie v technice, ve výrobě, v občanském životě Zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci První pomoc při úrazech elektrickým proudem Rozvod elektrické energie Instalace elektrických zařízení Schémata elektrických spojení Prvky elektrických zařízení a montáž na panelech Elektrické spotřebiče v Lahovičky domácnosti Samostatná tvořivá práce ELEKTRONIKA A AUTOMATIZACE Polovodiče Logické obvody Zvonková signalizace Telefon Elektromotor a jeho ovládání Elektromagnetické relé PŘÍLOHY Příklad normy ČSN Seznam vybraných norem ČSN SLOVNÍK ZÁKLADNÍCH POJMŮ TECHNIKY Z výše instalatérovi Třebotova
uvedeného obsahu vyplývá současná menší náročnost na vzdělání žáků v technickém oboru elektromechanického zaměření. Žáci v osmých ročnících byli tímto učebním textem seznámeni s ekonomicko hospodářskou situací v dané době a byl motivován jejich zájem a Ohrada následné rozhodnutí studovat technicky zaměřené obory s vysokou náročností. Již na základní škole se jim otvíral svět práce a spolupráce se sociálními partnery, řečeno dnešní terminologií. Ze strany státních institucí byla podpora odborného vzdělávání obsahová i materiální již na základních školách a množství studentů regulováno systémem směrných čísel, které dnes vzhledem k instalatérů Třebotovem demokratičnosti našeho školství nelze použít. Systém spolupráce škol a výrobních podniků podporoval materiální zajištění výuky. Do pronájem dodávek nedaleko Prahy západ Třebotova