hl. m. Prahy. Nedílnou součástí výukového systému je interaktivní tabule s přední projekcí. Při výuce učitel může ovládat PC pomocí dotyku na plochu interaktivní tabule rukou, ukazovátkem, tužkou. Práce se softwarem umožňuje vyhledávat informace, demonstrovat statické i dynamické obrazy, vpisovat grafické znaky a další příkazy. Software je lokalizován v českém jazyce. Projekt Perspektis obnovitelné zdroje Zdiměřice perspektiva pro století může být vzorovým příkladem a inspirací pro použití didaktických technologií a pomůcek na vysoké úrovni vhodné pro všechny typy a stupně škol. Kvalitně propracovaný výchovně vzdělávací systém, který používá názorné funkční předměty, aplikuje didaktickou počítačovou technologii a používá moderní metody výuky. Systém je motivující pro žáky i učitele svojí názorností, funkčností a rozsahem obsahu. Výukový modulový systém vlastní vývoj a tvorba Na základě poznání mnoha výukových systémů instalatéři Vestec ve formě stavebnic a praktické činnosti při několikaleté výuce elektro oborů jsem vyvinul a aplikoval ve spolupráci s kolegou na naší škole modulovým výukový systém elektronických obvodů. Cílem bylo vyvinout systém, který žáky zaktivizuje a umožní rychlou aplikaci teoretických znalostí v praktické činnosti a vyzkoušení funkce obvodů. Modulový systém Tento systém je vhodný pro všechny ročníky svojí instalatérem Vestci variabilitou. Stále jej vyvíjím a rozšiřuji možnosti, při doplnění dalšími pomůckami, použití při výuce. Protože si myslím, že je Hrnčíře
nutné žákům obsah daného tématu objasnit a prohloubit znalosti v praktické činnosti. Žák, který si jednotlivá elektronická zapojení sám Vestci instalatéry sestaví, si je i zapamatuje a je schopen i další aplikace. Vysvětlení principu, proč je daný systém funkční a jaké jsou možná jeho další použití, vždy prohloubí znalosti a zájem o dané téma. Na začátku stála myšlenka modulového systému s možností výroby z Rozkoš dostupných materiálů, které se používají ve výuce vyučovaných oborů. Protože další hlavní myšlenkou je vlastní výroba žáky, kteří systém následně využívají k vlastní výuce, tak je výroba levnější a pro školy dostupnější. Žáci, kteří si moduly vyrobí vlastními silami, si váží své práce i práce svých spolužáků. Tento faktor i pozitivně ovlivní životnost modulů. Důležitým instalatéři Vestec výchovným prvkem je možnost vytvářet dílčí bloky stavebnice samotnými žáky a ty následně začlenit do výuky. Žák svůj výrobek prezentuje před svými spolužáky a tím se posiluje žákovo sebevědomí, hrdost na svůj výrobek a jeho kvalitu, ale je tu i odraz v sociálních vazbách, kdy žák vytvoří užitečnou věc i pro jiné a pomáhá tím ostatním. I to je jeden z výchovných cílů. Výsledný montessori školek ve Praze západ Vestci