subjektů. Děkovný list ministra životního prostředí předaný jeho osobou je pro všechny zúčastněné oceněním práce a motivací k další činnosti. Žáci, kteří se tohoto projektu zúčastnili, jsou úspěšnější ve svém dalším studiu i profesní kariéře. Některé projekty jsou inspirací dalším žákům, některé projekty se realizovaly a realizují v praxi. Použití didaktických technologií, pomůcek a metod v oblasti OZE Projekt Perspektis podporuje celoživotní vzdělávání pedagogických pracovníků a vzdělávání žáků základních škol, instalatéři Hodkovice studentů středních a středních odborných škol, i studentů vysokých škol. Cílem bylo vytvořit vzdělávací centrum environmentální výuky a výchovy s demonstračním systémem a pomůckami, které názorně pracují s obnovitelnými zdroji energie. Tento technologický systém je Zdiměřice vybaven názorným měřením, elektronickým sběrem a vizualizací provozních dat. Výukový systém a nástroje jsou založeny na bázi instalatérovi Hodkovic elektronických informačních a komunikačních technologií EICDT. Úkolem projektu je zdokonalit vzdělávání a znalosti o obnovitelných zdrojích energie a poskytnout učitelům a žákům názorně zpracované informace z vzdělávacího centra. Pomůcky ve vzdělávacím centru jsou rozděleny dle fyzikálních způsobů a systémů přeměny obnovitelných zdrojů energie. Systém tepelného čerpadla porovnává a měří primární stranu, chladící okruh i sekundární stranu. Získaná data ukládá na sběrnici. Didaktický systém spočívá v komparaci tří Hrnčíře
systémů tepelných čerpadel s geotermálními vrty, horizontálními kolektory a vzdušným systémem. Měřící čidla spolu s řídící jednotkou zobrazují měřené veličiny na zobrazovačích. Počítačová vizualizace zajistí zobrazení měřených a dopočítaných hodnot dětským jeslím v Praze západ Hodkovicích