obecně staví spíše pozitivně, žáků se ztotožilo s hodnocením za pro jednoho žáka se zájem zvýšil objektivně, jeho hodnocení bylo za Vzhledem k obecným tendencím žáků k pasivitě a nezájmu o učivo považuji právě tuto zpětnou vazbu za velice dobrou a vnímám v ní posun ke zkvalitňování vlastní budoucí výuky. Znázornění následuje níže v grafu č. Graf Zájem žáků o probírané téma Prostor pro instalatéři Sedlec komentáře využili žáci, jeden žák by chtěl zlepšit kvalitu nářadí, konkrétně svářečku plastů, další žák se dotazoval zda budu tuto skupinu učit i nadále a třetí žák si přál profesionálnější pracovní obuv a oděv. Shrnutí dotazníkového šetření V rámci dotazníkového šetření jsem obdržel písemné výpovědi všech žáků, kteří účastnili třídenního praktického vyučování. Žáci Sedlci instalatérem ohodnotili pozitivně jak teoretickou, tak praktickou stránku výuky. Materiálně technické zabezpečení výuky odpovídá náročným podmínkám praxe a je plně dostačující. Hodnocení vyučujícího poskytlo objektivní zpětnou vazbu o jeho profesionálním vystupování a chování. Taktéž následné zvýšení zájmu žáků o probírané učivo je dobrou známkou pedagogického působení vyučujícího. Závěr K Budovec vykonávání kvalitní pedagogické činnosti v oborech praktického vyučování patří neodmyslitelně bohatý teoretický základ. Touto prací Podbaba jsem chtěl čtenářům poskytnout na jednom místě podrobné shrnutí prvků vyučovacího procesu, které tak popisují školní prostředí,
školní učivo, osobnost pedagoga i žáka, dále vyučovací styly a metody. Část práce je zaměřena na popis současné charakteristiky učebního oboru instalatér, včetně jeho kompetencí a možných oborových uplatnění. Podrobně čtenářům přibližuji přípravu vyučovacího tematického celku a vyučovací metody, které je možné využívat nejen v odborném výcviku oboru instalatér. Tato část je z instalatérství Sedlcem mého pohledu stěžejní, jelikož vystihuje konkrétní metody a je možné ji ihned aplikovat do praxe nejen v teoretické výuce, ale i při praktickém vyučování. Cílem bakalářské práce bylo vytvořit metodický materiál pro učitele praktického vyučování v tomto oboru. instalatéři Sedlec Domnívám se, že tento cíl se mi podařilo splnit, jelikož vycházím nejen z odborné literatury, vhodných výukových metod pro učitele praktického vyučování, ale především ze svých vlastních zkušeností ze studia na SOU, z odborné praxe v rámci studia na Masarykově univerzitě, pracovních zkušeností nejen jako zaměstnance, ale i podnikatele v oboru. Věřím, že tato bakalářská práce poslouží jako metodický materiál pro začínající učitele praktického vyučování. Praktická část bakalářské práce je sestavena z vypracovaných