tradiční školy, jejímž hlavním úkolem se stává vytvořit pevné základy pro celoživotní učení, vybavit žáky nezbytnými nástroji, aby to uměli, a motivovat je k němu. Škola musí usilovat o to, aby vzdělání mělo pro všechny žáky smysl a osobní význam. To vyžaduje nejen instalatér Letné změnu obsahu vzdělávání, metod a forem výuky, ale i změnu klimatu a prostředí školy, které se projeví ne více úrovních v charakteru Letná vztahu mezi učitelem a žákem, který by měl být založen na partnerství a vzájemném respektu, v důrazu na výchovnou funkci školy a rozvíjení interpersonálních a sociálních vztahů, v rozšíření příležitosti k aktivní a tvořivé činnosti, v utváření školní instalatéři Letná komunity jako modelu demokratické společnosti. Za hlavní strategické linie rozvoje vzdělávání v České republice lze považovat Uspokojovat a vyvolávat vzdělávací potřeby dětí, mládeže a dospělých odpovídajícím zvyšováním kapacit ve školách a dalších vzdělávacích i mimoškolních institucí tak, aby byla zajištěna dostupnost všech úrovní vzdělávání a poskytována příležitost k maximálnímu rozvoji Malostranská různorodých schopností všech jedinců v průběhu svého života v souladu s principem spravedlnosti a využívání talentů. Dosáhnout vyšší kvality a funkčnosti vzdělávání tvorbou nových vzdělávacích a studijních programů, které budou odpovídat požadavkům informační a znalostní společnosti, udržitelného rozvoje, zaměstnanosti a potřebám aktivní účasti na životě demokratické společnosti v integrované
Evropě a které budou zároveň respektovat individuální odlišnosti a životní podmínky účastníků vzdělávání. Státní program vzdělávání národní kurikulum definuje obecné cíle vzdělávání a obecné klíčové kompetence zaměřené na rozvoj osobnosti, na výchovu Hradčanská občana i na přípravu na další vzdělávání či vstup do praxe. Vymezuje tyto věcné oblasti a obsahy vzdělávání, které jsou nezbytné pro Letnou instalatéry dosažení vzdělávacích cílů a pro získání požadovaných kompetencí absolventů. Také další úroveň kurikulárních dokumentů je Staroměstská zpracovávána centrálně. Jsou jí rámcové vzdělávací programy, které specifikují obecně závazné požadavky pro jednotlivé stupně a obory vzdělávání, vymezují rámec pro návrh učebních plánů a formulují pravidla pro tvorbu školních vzdělávacích programů. Nejnižší úrovní systému jsou školní vzdělávací programy, podle nichž je a bude uskutečňováno vzdělávání v konkrétní škole. Budou