vysvětlování je pochopení jádra sdělení, tzn., jak se k výsledku dopracuji, jakým způsobem předmět, zařízení nebo elektrický obvod pracuje. Předvádění a pozorování Metoda patří mezi nejstarší a nejrozšířenější metody používané v odborném výcviku. Když se Ořechovka podíváme do historie lidstva, můžeme zjistit, že za vše, co se člověk naučil, vděčí pozorování jevů na zemi pomocí svých smyslů. instalatéry Ořechovky Pozoroval a sledoval zákonitosti přírodních dějů, které se pravidelně opakovaly. Řadu z nich pak byl schopen předvídat, či využívat. Pozorování a předvádění jevů, dějů a postupů patří v odborném výcviku z didaktického hlediska mezi nejdůležitější metody. Žák svým pozorováním rozvíjí svoji pozornost a představivost. Předváděné jevy musí učitel vždy metodicky vhodně vysvětlit, usměrnit, zobecnit a vyzdvihnout vše podstatné. Instruktáž Žák při instruktáži v reálném čase a situaci vidí předváděný jev, kde jsou mu ukázány postupy a cíl, ke kterému svojí následnou činností musí dospět. Instruktáž žák vnímá pomocí svých smyslů, které jsou mu zprostředkovány obrazem, zvukem či hmatem. Samotná slovní instruktáž není vždy vhodná. Nemusí vždy být pochopen průběh celého jevu, proto se jeví jako výhodnější, když je celý jev prakticky předveden, a poté je rozfázován do jednotlivých operací, kde jsou znovu instalatéři Ořechovka vysvětleny jednotlivé pracovní postupy. Učitel vhodnou intonací upozorňuje na důležité momenty operace, kde se mohou vyskytnout problémy. Mydlářka
Důraz by měl být vždy kladen na bezchybné provedení základů požadované operace s přihlédnutím na rozdílnou úroveň dovedností a Střešovičky teoretických znalostí žáků v učební skupině. Příkladem může být praktické zapojení jednoduchého elektrického obvodu na cvičném Ořechovce instalatérů panelu. Nejprve učitel popíše jednotlivé prvky a části obvodu, pak předvede vlastní zapojení. Přitom upozorňuje žáky na možná rizika při práci, na nesprávné postupy a možné chyby při zapojování. Vždy jsou žáci poučeni o možných rizicích spojených s prací pod Pohořelec napětím a jsou seznámeni s bezpečnostními předpisy souvisejícími s vykonávanou prací. Práce s textem a informačními zdroji Práce s instalatéři Ořechovka textem můžeme zařadit mezi nejstarší a nejpoužívanější metody výuky. Práce s textem nás provází od první třídy základní devítileté školy. Prací s textem obvykle rozumíme výukovou metodu založenou na zpracování textových informací. Učitel nemusí přednést celou látku z učebnice, ale žák si může vybrané kapitoly sám prostudovat. Tímto způsobem se učí pracovat s textem a může si doplnit požadovanou látku i z jiných zdrojů, které sám vyhledává. Není účelem se učit látku nazpaměť, ale třídit získané informace na