zdrojích tepla. Důraz je kladen na přímou návaznost na dodržování pracovních postupů a bezpečnostních zásad platných pro vytápění a klimatizaci. Předmět vytápění VY je v mezipředmětových vztazích s předměty instalace vody a kanalizace, materiály, technické kreslení, fyzika, chemie, odborná cvičení a odborný výcvik. c Metody výuky Výuka je zaměřena teoreticky a obsah předmětu je součástí odborné kvalifikace žáka. Učivo navazuje na poznatky z jiných předmětů a tak umožňuje dosáhnout u žáka komplexních znalostí a dovedností. Stěžejní metodou je metoda problémového výkladu, spočívající v učitelem vytýčeném formulovaném problému, kdy žáci společně s instalatéři Chodov učitelem, popř. samostatně problém analyzují, formulují postup řešení s následným výběrem a verifikací ověřením optimálního řešení. Tato metoda je učitelem v jednotlivých případech vhodně doplňována metodou informačně receptivní formou výkladu, Praha 11 vysvětlováním, popisem, ústní nebo obrazové reprodukce, a to s maximálním využitím odborných učebních textů, popř. projekčních Litochleby didaktických pomůcek video, především však prezentace textů a obrazů prostřednictvím dataprojektorů. Na tuto činnost pak navazuje metoda reproduktivní, spočívající v tom, že učitel vysvětluje látku organizovaným způsobem konstruovaným systémem učebních úloh, především instalatérech Chodov napodobováním, řešením typových úloh, opakovacími rozhovory a diskusí o problému. d Hodnocení výsledků výuky Žáci budou v každém
ročníku hodnoceni na základě písemného a ústního zkoušení. Důraz při zkoušení bude kladen nejen na teoretické znalosti žáka, ale také na jeho grafický projev, schopnosti aplikovat teorii na příkladě a na schopnosti verbálního technického vyjadřování. Ústní zkoušení je prováděno individuálně nebo frontálně kladením otázek a možností doplňování a zpřesňování odpovědí jinými žáky. Písemné zkoušení je aplikováno buď formou krátkých písemných prací diagnostikujících znalosti jednoho vyučovacího tématu, nebo delších písemných prací zahrnujících celou tematickou část. Obr. Učebna vytápění Plynárenství a Obecný cíl předmětu Plynárenství instalatérem Chodově tvoří spolu s dalšími technickými předměty instalace vody a kanalizace a vytápění základ odborných znalostí učebního oboru instalatér. Učivo plynárenství doplňuje a rozšiřuje poznatky žáků z fyziky, chemie, odborného kreslení a prohlubuje je. Úspěšné zvládnutí Chodova instalatérů předmětu je nezbytným předpokladem pro práci ve velmi specializované oblasti plynárenství tohoto rozmanitého učebního oboru a je základem Chodovec pro získání dalších oprávnění pro odborné činnosti v této oblasti. b Charakteristika učiva Předmět plynárenství je vyučován po druhý a třetí rok studia a obsahuje tyto základní obsahové celky doprava a rozvod topných plynů, druhy plynů a jejich vlastnosti, měření Roztyly spotřeby plynu, regulace plynu, plynové spotřebiče a kvalifikace pracovníků v plynárenství. Druhý rok studia je zaměřen na získání